"אני גאה שקשה לעבוד אצלנו"

מלי קדוש – מוסמכת האגודה לגרפולוגיה מדעית ישראל וחברה בארגון בודקי זיופים בארה”ב NADE=National Association of Document Examiners

“אני גאה שקשה לעבוד אצלנו”

כך פותחת ראיון מנהלת משאבי אנוש בת’ גאלטי שעובדת עם האיש החזק והעשיר בעולם גף בזוס – אמאזון בעיתון אסט קומפני ב 2019, במשרדה הצנוע יחסית לעובדי ההיטק טק.
למה המשרד צנוע? זה חלק מהמסר של חברת אמאזון – אמזון משקיעים בעיקר בחוויית הלקוח ולא בנוחיות של עצמה ושל עובדיה. מנהלת משאבי האנוש מגדירה את תפקידה כתפקיד שמטרתו להקל על העובדים לעשות עבודה משמעותית.
בת’ גויסה לאמאזון בלי רקע במשאבי אנוש כלל והיום היא אחראית ל- 600 אנשים שעסוקים בגיוס כ”א, היום היא האישה החשובה ביותר בצוות הניהול של בזוס.

מה ראה בזוס במנהלת משאבי האנוש שלו, שהבהיר לו שהיא תוכל לבצע את המשימה החשובה שהיא הועמדה לנהל? בת’ מגיעה מתחום של לוגיסטיקה בפדקס אבל כאשר היא דיברה על פיתוח של אנשים העיניים שלה נצצו. זה הספיק לזהות את הפוטנציאל שבה, עד כדי כך שכשהוצע לה התפקיד, בת’ ביקשה לציין שכנראה נפלה טעות בהצעת המשרה של מנהלת משאבי אנוש.

אנשים שעובדים עם בת’ מציגים אותה כמנהלת
– שאפתנית
– בעלת אופי סקרן וחקרני
– כשהיא מזהה רעיון שיכול לעבוד, היא הולכת עליו בכל הכח.

איך אתה כמנכ”ל או מנהל משאבי אנוש יכול לבחור לך, לחברה שלך, מנהל כמו בת’ שאולי לא מגיע עם הניסיון הנכון לתפקיד אבל מגיע עם רעב ונכונות להשקיע מאמץ ולהוכיח את עצמך.
האם ניתוח כתב היד של האדם יכול לתת לך תשובה על כך.
לא מעט פעמים שוחחתי עם מנכ”לים ותכונה שהם מאד חיפשו הינה “רעב”
רצון לדחוף קדימה, להוכיח את עצמך,
לא בהכרח לפעול בדרך שבלונית צפויה
לא לוותר עד שמגיעים למטרה.

אם אתה רוצה להיות “קצת” גף בזוס מזמינה אותך להיעזר בגרפולוגיה ככלי תומך החלטה ולבחון האם המועמד מולך הוא הנכון ביותר לחברה שלך, האם הוא ישיג תוצאות, יידחף את המערכת בקפיצות מדרגה או ששוב תגייס עוד מאותו דבר.

“אנחנו גאים שקשה לעבוד אצלנו” – ציטוט של מנהלת משאבי האנוש באמזון
אמזון כבר שנים ארוכות עם מוניטין של מקום עבוד שקשה לעבוד בו.
כבר עם כניסתה של בת’ לתפקיד היא שמה אל מול עיניה חמישה ערכים שהגדיר המנכ”ל בזוס
– אובססיה ללקוח
– חסכנות
– העדפה לפעולה
– רף גבוה לכישרונות
– חדשנות

עם הזמן זה הורחב ונוספו עוד ממדים חשובים להצלחה כמו: לחשוב בגדול,
לצלול ולהעמיק בתחום בו אתה עוסק, להעביר תהליכים לאוטומציה וטכנולוגיה.
אך איך זה יתכן שבכל זאת מנהלת משאבי האנוש מצליחה לגייס אלפי אנשים בכל חודש
למרות שסביבת העבודה של אמזון מתוארת כעבודה בלחץ גבוה, בתובענות גבוהה?
הצוות של בת’ בנה כלי שבו כל עובד עונה כל יום על שאלה אחת, זה מאפשר לה מיפוי טוב, מיידיות, יכולת לזהות בעיות בלי להמתין לסקר שנתי.

לדוגמה בביקור של המראיין הוא מוצא על לוח המחשבות היומי תלונות על המוזיקה, על איכות ה- WI FI, עובדים שהתלוננו על תוכנית הטבות של חברה אבל יש גם מחמאות על פינות הישיבה החדשות.
תלונות על תוכנית ההטבות מייד נבדקה וטופלה במחלקת משאבי אנוש.
אם אתה רוצה להיות “קצת” גף בזוס מזמינה אותך להיעזר בגרפולוגיה ככלי תומך החלטה ולבחון האם המועמד מולך הוא הנכון ביותר לחברה שלך, האם הוא ישיג תוצאות, יידחף את המערכת בקפיצות מדרגה או ששוב תגייס עוד מאותו דבר.

איך מנהלת משאבי האנוש של אמאזון עושה שינוי מהותי בארגון

מי לא קרא את התלונות של עובדי אמאזון על החברה על התנאים על שיטת התגמול.
בכל זאת מנהלת משאבי אנוש שהגיעה לא מהתחום פועלת ועושה שינוי תרבותי בארגון
ושינוי מהותי ע”י קבלת משוב מהעובדים ברמה יומיומית.
היא נעזרת בביג דאטה לזהות איפה הכשלים ומה ניתן לעשות בניגוד למחלקות משאבי אנוש שדוגמות את העובדים פעם בשנה בשיחת חתך.
משפטים של עובדים כמו “גיליתי שלעובדים יש השפעה קטנה בחברה” מיד צדו את עינה של מנהלת משאבי האנוש והיא זיהתה מי העובדים שיכולים לתרום ומי מייצרים אוירה שלילית בסביבתם.
אמאזון רוצה שהעובדים יהיו מחויבים נאמנים ירגישו שהעסק הוא גם שלהם וברור לה שזה לא מתאים לכל העובדים.

מנהלת משאבי אנוש של אמאזון מעדיפה להיפרד מעובדים שאינם “אמזונאים” בנשמה. בד בבד משפרת את שכר העובדים במקומות בהם היא נדרשת לכך.
אם גם אתה רוצה לשמר את העובדים המועילים לעסק שלך ולהיפרד מהעובדים שלא מפנימים את רוח החברה ולא תורמים לה, זה הזמן להיעזר בבדיקת אישיותם של האנשים אותם אתה רוצה לקדם כדי שתוכל לצמוח עם האנשים המתאימים ביותר לעסק שלך ואולי להיפרד ממנהלים ועובדים שכבר לא תורמים לך.

האם רק שיפור בשכר יעזור לרום את עובדיך?

אמאזון מוכיחה שלא בהכרח , מנהלת משאבי האנוש של אמאזון מבינה את חשיבות הצורך בשיפור השכר ואף קבעה שכר מינימום של 15 דולר לשעה ( נכן ל- 2019) אבל במקביל היא מנסה להעשיר את העובדים הזוטרים בקורסים והכשרות שישפרו את כישוריהם ויכולתם לתרום לחברה.
גאלטי מנהלת משאבי האנוש הנהיגה Career Choice קורסי הכשרה, שיעורים מקוונים, קורסים, גם במחיר של עובד שישודרג וירצה לעזוב.
איך זה אצלכם האם אתם משקיעים בהכשרת העובדים בשדרוג יכולות וכישורים שלהם,
באיזה מהעובדים כדאי להשקיע?
בעולם של היום העובדים הצעירים מחפשים לא רק שכר ומקום נעים לעבוד בו, כי אם גם אפשרות לבניית תהליך של הכשרות וניהול הקריירה שלהם, ההתפתחות, הלמידה
אמזון שנכנסה לעבוד גם בישראל מלמדת אותנו שיעור חשוב, מחויבות ללקוח בשילוח מהיר, תחרות גם על מוצרים גם על האנשים היותר טובים לחברה שלנו.
אם אתה רוצה להשקיע באנשיך לבחור את אלה שתרצה לדחוף קדימה להעשיר ללמד ולשלוח להכשרות בחוץ
כדאי שתנסה לזהות מי מתאים לכך מבחינת אישיותו
מי מסור ונאמן לחברה
מי יוקיר את ההשקעה ומי יעדיף לעבור לחברה אחרת מיד עם תום הנתינה שלך.

גרפולוגיה יכולה להוות כלי תומך החלטה לשאלות החשובות שעומדות בפני מנהלים בארגונים.

טופס יצירת קשר





Call Now Button