fbpx

גרפולוגיה תעסוקתית - האם אתה אופטימי?

מלי קדוש – מוסמכת האגודה לגרפולוגיה מדעית ישראל וחברה בארגון בודקי זיופים בארה”ב NADE=National Association of Document Examiners

מי המועמד האידיאלי ?

האביב מביא איתו תחושה של התחדשות, פריחה והתחלה חדשה. אחרי שרבים עסקו בניקיון הבית לקראת חג הפסח יש לי תמיד תחושה שעכשיו הזמן לטפל בניקיון הנפש. חבל שאין תקופה בשנה שבה כולם משוחחים על התחדשות וניקיון הנפש. כתב היד הוא ראי מסוים לנפש האדם.
סביר להניח שאנשים מאמינים מנצלים את יום כיפור למחשבות בנושא, אם הם לא עסוקים רוב הזמן בספירת השעות שנותרו עד תום הצום.
פסח שמגיע אחרי חורף גשום, קר, סופות, ברד, רוחות ושלג בחרמון גורם לאיזושהי תחושה של סיום פרק והתחלה חדשה. תחושה שהנה התקופה הפחות נוחה עומדת להסתיים ואוטוטו מתחילה תקופה חדשה.
האמריקאים וכוחות הקואליציה חיסלו / מחסלים או יחסלו את דאעש (בחרו את התשובה שבה אתם מאמינים היום). ראש הממשלה בנימין נתניהו מבטיח לנו ביטחון כלכלה פורחת ועכשיו גם את רמת הגולן, בשדות הפריחה בשיאה ובכל מקום רואים כלניות וסביונים שצובעים לנו את הארץ. הנחלים בצפון מלאים במים זורמים ושוצפים ואפילו נמצא תנין בנהר הירדן.
ולחשוב שרק לפני חורף כולם דיברו על בצורת, על חורף חם ומעט גשמים.
לכבוד האביב שכבר כאן בחרתי הפעם לנסות ולבחון יחד אתכם תחושה של אופטימיות ולבלוב בכתבי יד של אנשים.
כשהתחלתי ללמוד גרפולוגיה אחת המשימות הראשונות הייתה לנסות לחוש את כתב היד ולהתעלם מהתוכן. תאמינו או לא משימה קשה לאדם כמוני שחייב לקרוא כמעט כל מילה מודפסת.
כדי שאצליח להעביר את המסר נסו גם אתם הפעם להתעלם מהכתוב ורק לנסות ולחוש מה משדר כתב היד .

מי לפי דעתכם אדם ספונטאני יותר ?

בכתב הימני האדם אולי לא מסודר ומדויק במיוחד אך הוא בהחלט מאפשר לעצמו ספונטאניות וחופש פעולה. עושה רושם שהוא ייהנה יותר בתקופות של שינוי והתחדשות.
הכתב השמאלי מסודר מאורגן מדויק יותר ללא ספק האדם מבוקר, עובד ע”פ כללים מסוימים ולא מאפשר לעצמו חופש פעולה רב.
הגרפולוגיה התעסוקתית תדבר על עובד שינסה לדחוף קדימה, ינסה לחוש את השטח ולהתאים את עצמו, לא חושש מהחדש והלא מוכר לו. מתאים לסביבה
דינמית ומשתנה.
הגרפולוג שבוחן את כתב ידו של המועמד חייב לבחון האם אופי ספונטני והתנהלות מסוג זה מתאימה לתפקיד המוצע או שיש צורך באדם פחות ספונטני באופיו ויותר מבוקר ומחושב.
גרפולוג תעסוקתי יכול להגיע למסקנה שספונטנית פחות מתאימה לתפקיד של מנהל חשבונות לדוגמה.

מי לפי דעתכם אדם אופטימי יותר ?

בכתב הימני השורות עולות, יש תחושה של אופטימיות, אמונה, חשיבה חיובית. כאן אנו משתמשים בסמלים עתיקים מהמיתולוגיה היוונית, מהדתות בעולם, של מה שנמצא למעלה מייצג את הטוב, את האושר, גן עדן מלאכים. ואילו מה שנצא למטה מייצג את השאול, את החורבן, את הקור וכד’. כך משולות השורות. אדם ששורותיו עולות מייצג תפישה יותר אופטימית. אדם ששורותיו יורדות עשוי לשדר פסימיות חוסר אמונה שעוד יהיה טוב ובמקרים קיצונים עם סימנים תומכים עשוי להעיד על כך שהאדם שרוי בדיכאון.
גרפולוג תעסוקתי הבוחן כתב יד של מועמד יכול לבחון האם האדם יותר אופטימי או יותר פסימי. חשוב שהגרפולוג ייקח בחשבון שמדובר ברצף, אין אדם שהוא רק אופטימי או רק פסימי. לפני שהקוראים מתקנים אותי את הגרפולוגית שהם לא פסימיים אלא ריאליים, אז נכון יש ריאליים ויש אופטימיים.
מנהל במערכת חשוב שיגדיר לעצמו ולגרפולוג איזה סוג של עובדים הוא מחפש וחשוב לא פחות שיצרף את כתב ידו, ככל שההתאמה בין המנהל לעובד תהיה גדולה יותר סיכוי ההצלחה וההתמדה יהיו גבוהים יותר.
לא מעט מקרים שולח לי המנכל את מסריו במייל או בדף מודפס רק שלא אבחן את כתב ידו, חבל.. ככל שיהיה ברור לגרפולוג מי המנהל כך יוכל להתאים את העובד המתאים ספציפית לו.

מי לפי דעתכם חושש לגבי עתידו ?

בכתב הימני האדם כותב עד סוף השורה, יש תנועה לחץ הליכה קדימה אל העתיד אל הלא ידוע. בכתב השמאלי יש יותר היסוס, איפוק, חשש, יש תחושה שהאדם עושה צעד אחד קדימה ושניים אחורה.
גרפולוג שבוחן כתב יד של מועמד יכול לצייר תמונה האם מדובר באדם זהיר מבוקר, מתקדם בהדרגה או כזה שלא חושש להתקדם בקפיצות מדרגה גם במחיר של התמודדות עם טעויות או אפילו כישלונות שלו. בדרך כלל מנהל זהיר מבוקר מחושב, יעדיף עובדים עם סגנון התנהלות דומה לשלו. מנהל כזה ישאף למצוא בחוות הדעת הגרפולוגית שהמועמד בו מדובר, מחושב מבוקר מתקדם בהדרגה תוך צבירת הצלחות והערכה ולא מועמד שדוחף קדימה בלי לבחון לעומק את הנושא בלי לאסוף נתונים בלי לנתח את השוק.

מי נתון יותר למצבי רוח ?

בכתב הימני, אדם פחות יציב ופחות עקבי, נוטה יותר למצבי רוח משתנים, מיקוד השליטה שלו חיצוני יותר והוא מושפע מהנעשה סביבו.
בכתב השמאלי אדם יותר עקבי יציב וצפוי בתגובותיו, מיקוד השליטה שלו פנימי יותר הוא לא נוטה לעבור בקצב מהיר ממצב רוח אחד לשני.
כגרפולוג הבוחן כתבי יד של מועמדים חשוב שהגרפולוג יהיה מודע להעדפות האישיות שלו ולא יביא אותם לידי ביטוי על חשבון הבנת המערכת אליה מצטרף המועמד ועל חשבון העדפת התאמה לממונה הישיר.
כאופטימית חסרת תקנה אני מאמינה שהתחדשות ולבלוב יגיעו, גם אם כרגע לא הכול וורוד ולא הכול מבטיח.

עם היד על הלב כמה מכם הצליחו אכן להתעלם מהתוכן ולנסות להתרכז רק במה שהכתב משדר?!
כאמור לא על סמך סימן אחד או שניים נתייג אדם אבל זו איזושהי התרשמות
ראשונית אביבית.

השיר נקרא פתאום נפל עלי אביב ואת המילים כתב אילן גולדהירש

האחים והאחיות
מילים: אילן גולדהירש
לחן: גידי קורן

פתאום נפל עלי אביב
ישר מן האויר
פתאום בכל המרחבים
צועק ירוק בהיר
פתאום נפל עלי אביב
צעיר ורענן
והוא המיס בהבל פיו
גם רוח, גם ענן.

אך מי ייתן והוא
יהיה איתי כל השנה
כי האביב הינו
הרבה יותר מסתם עונה
אך מי ייתן והוא
יהיה איתי כל השנה
כי האביב הינו
הרבה יותר מסתם עונה
– האביב!

פתאום נפל עלי אביב
חצוף ומסתער
את נחירי אפי הרחיב
ניחוח משכר
פתאום נפל עלי אביב
והוא, ולא אחר
אל מול חלון ביתי הביא
עולם יפה יותר.

אך מי ייתן והוא…

פתאום נפל עלי אביב
ומגעו נעים
ואת נפשי פשוט השיב
השיב את החיים
פתאום נפל עלי אביב
וניצנים המטיר
ובזכותו, אני מודה
כתבתי את השיר.

אך מי ייתן והוא…

טופס יצירת קשר





    Call Now Button