“סטארט אפ לא צריך לפתור בעיה של אחרים” – האומנם?

מלי קדוש – מוסמכת האגודה לגרפולוגיה מדעית ישראל וחברה בארגון בודקי זיופים בארה”ב NADE=National Association of Document Examiners

“סטארט אפ לא צריך לפתור בעיה של אחרים” – האומנם?

האם זה לא מה שעושים כל הסטארט אפים מנסים לפתור בעיות של אחרים
מסתבר שלא !!
סטארט אפ צריך לפתור צורך אמיתי שלך , לא של אחרים , כך חושב מנכ”ל WIX בראיון שנתן לעמרי זרחוביץ בגלובס.
למה זה חשוב שזה יהיה צורך שלך? לפי מנכל ויקס רק כך תוכל להבין לעומק מה הבעיה ומה יכול להיות הפתרון

נדב גיורא ואבישי היזמים של WIX נתקלו בתסכול בבניית אתר אינטרנט למוצרים אחרים שהם חשבו עליהם. כיזמים מקוריים הם החליטו לפתח 10 מוצרים שונים ולבחון מה תופש יותר את תשומת הלב.
הם פיתחו 10 מוצרים נתנו ל- 260 איש לבדוק כל יום את המוצרים ושאבו את הפידבק מהנסיינים.
המשקיעים שלהם חשבו שהם לא הגיוניים ולא יצליחו בדרכם, אחד המשקיעים התקשר לעוזרת האישית ואמר לה מחקי את ההשקעה, לא ייצא מהם כלום, אבל בפגישה הבאה יצא אותו משקיע התקשר לעוזרת האישית ואמר לה מהיום והלאה כל סטארט אפ שנשקיע בו נדרוש שיעבדו באותה שיטה
מי מאיתנו לא היה רוצה עובדים יזמים, יצירתיים, כאלה שחושבים מחוץ לקופסה ויכולים לקחת את החברה שלנו לקפיצת מדרגה?
איך נדע לזהות מי האנשים האלה, אליו תכונות אופי הם מביאים איתם, מה סגנון העבודה שלם ומה הם צריכים מאיתנו המעסיק כדי להצליח בכך ?
רוצה להציע לכם לנסות את כלי הגרפולוגיה ככלי תומך החלטה
כתב היד יוצא מהמוח משקף את מה שיש בו ויכול להעיד על מי מהעובדים הם אלה שכדאי שניתן להם יד חופשית ועצמאות כדי שיובילו אותנו להצלחה.

“אין צורך לנחש מה העולם רוצה”

מנכ”ל WIX מאמין בכך, הוא מאמין שאין צורך לנחש מה העולם רוצה אלא לדבר עם העולם עם המשתמשים ולנסות לבדוק איתם מה הם צריכים ורוצים.
מנכ”ל מרשים נוסף הוא מנכ”ל חברת התעופה וירג’ין אטלנטיק, ואחד הדברים שהוא מספר בספר שלו זה שאנשים היו נוסעים במוניות בסוף הטיסה, והוא היה מתקשר לנהג המונית ומבקש לדבר עם הנוסע כדי לברר מה הם אהבו בטיסה ומה לא.
מנכ”לים שרוצים להבין לעומק מה עובד ומה לא, חייבים לחפש דרכים לאסוף מידע מהשטח, להיות מעורבים, לרדת ממגדל השן ולהבין את הלקוח שצורך את המוצר הסופי שלך.
לא סתם תוכנית הריאליטי של מנכ”ל בהסוואה שמתפקד כאחד העובדים הובילה לעניין רב, גם להבין את הקשיים של העובדים בדרגות השונות גם להבין את הלקוח שצורך את המוצר.
מנכ”ל ויקס מציין מציין שעל סמך ראיון של אדם, קו”ח, ניסיון הוא יכול לנחש ב 40% מי יצליח מי יהיה סופרסטאר, הוא מציין שבחירת האנשים היא תהליך קריטי שיבנה את אופי החברה.

הדבר הנוסף שצריך לחפש הוא השראה, אנשים שגורמים לסביבה להיות טובה יותר. אלו אנשים
קריטיים לכל ארגון. העבודה הכי גדולה של מנכ”ל היא להביא את האנשים, לתת כיוון, ואז לעזור לפתור בעיות. ההבנה הזאת היא הדבר העיקרי שגרם לוויקס לשמר את ההנהלה.
דבר חשוב לא פחות הוא לאפשר הזדמנויות לאפשר הצלחות וכישלונות זו הדרך לצמוח.

גם אם אתם מנכ”לים מצוינים כמו אבישי אברהמי אתם צריכים עזרה בבחירת האדם הנכון לתפקיד הנכון במקום הנכון לתפקיד הנכון.
גרפולוגיה ככלי תומך החלטה יכולה לתת מידע מנהלים בארגונים מי האדם המתאים להם.

יצירתיות זה שם המשחק

בחברה גדולה חשוב למצוא פתרונות מגוונים יצירתיים
איך מנהלים 1,000 איש זו שאלה שויקס התמודדה איתה?
כיוון שויקס יודעים לנהל 100 אנשים אך מתקשים לעקוב אחרי 1,000 אנשים, הפתרון שהם מצאו הוא לחלק את החברה ל-10 חברות של 100 איש.
שאלה נוספת שעלתה, איך מנתקים את המנהלים לימי חשיבה בלי שהבית הפלאפון והפיסבוק ישבשו את הריכוז והחשיבה.
הפתרון שויקס מצאו זה לנהל את ישיבות החשיבה באתר נופש מהמם בצפת אבל בתוך הבריכה, במים עצמם הידיים והראש פנויים אין גירויים ועסוקים רק בחשיבה. שוב יציאה מהקופסה.

לדבריו של מנכ”ל ויקס
“בגלל המבנה של החברה יש לעובדים המון אימפקט והם משפיעים על חייהם של מיליוני
משתמשים – זו חוויה מדהימה, שבדרך כלל לא מתרחשת, כי בחברות גדולות אחרות, כשעובדת מפתחת פתרון, בדרך כלל מדובר במשהו קטן שלא משפיע על המשתמשים”.

ימי הקורונה סחפו הרבה משתמשים להיעזר בויקס להקים לעצמם אתרים, חינמיים ובתשלום וגרמו לצמיחה של החברה. בתקופה הוז גייסו כ- 700 עובדים חדשים- שיא מטורף!!

גם אם אתם מנכ”לים יצירתיים כמו אבישי אברהמי אתם צריכים עזרה בבחירת האדם הנכון לתפקיד הנכון במקום הנכון לתפקיד הנכון.
נסו להיעזר בגרפולוגיה ככלי תומך החלטה – כתב יהד יוצא מהמוח ניתוח גרפולוגי יכול לתת כלים מצוינים למנהלים, גם להבין מי האדם העומד מול גם לבחון נושאים של יושר ואמינות.

טופס יצירת קשר





Call Now Button