fbpx

מרכז הערכה

מרכז הערכה ייעודי- מותאם לחברה ולתפקיד המוצע

מרכז הערכה

מרכז הערכה הינו הערכה של קבוצת אנשים לתפקיד מסוים בחברה מסוימת כאשר, במהלך מפגש זה מתבקשים המועמדים לבצע משימות אישיות וקבוצתיות, משימות נייר ועיפרון, סימולציות מעולם התוכן ומבחנים ממוחשבים. המשימות בוחנות תקשורת בינאישית, יכולות טכניות, יכולות ניהול, יכולות מכירה ושיווק כמו גם נושאים של יושר ואמינות בדיווח.

חוכמת הכתב

חוכמת הכתב מובילה תהליך איכותי, תחרותי, מקפידה לתת שירות מצוין, גמישה ונכונה להתאים את עצמה לצרכי הלקוח.
אני רואה את חוכמת הכתב כ”בוטיק” בין “סופרמרקטים” הקיימים בשוק, המתמחה בביצוע של מרכזי הערכה. חוכמת הכתב עובדת עם מגוון רחב של לקוחות הן בתחום של מרכזי הערכה הן בתחום של הגרפולוגיה.
היתרון הוא בניסיון הרב עם עולם הגיוס והצורך לקבל מועמדים מתאימים בצד היכולות לאבחן אנשים בתהליך של מרכז הערכה ובשילוב עם גרפולוגיה הבוחנת הן את התאמתם של המועמדים הן את יושרם ואמינותם.
אני מביאה איתי ניסיון עשיר וארוך טווח (מעל 15 שנה) בתחום של משאבי אנוש ובפרט בביצוע מרכזי הערכה, הן כמנהלת משאבי אנוש בחברת תקשורת והייטק הן כמומחית בתחום של ביצוע מרכזי הערכה.
מרכז הערכה נתפש אצל חלק מהמועמדים כתהליך מאיים, אסטרטגיית ההובלה שלי של מרכז הערכה הינה מרכז הערכה הנערך באווירה נעימה מכבדת את המועמדים כמו גם מעניינת ומאתגרת מבחינת משימות הנדרשות מהמועמדים. באווירה מכבדת ולעיתים אף מחויכת המועמדים מורידים את ה- הגנות והמגננות ולמעריך את המשתתפים יש יכולת טובה יותר להכיר את האדם בו מדובר, לזהות ניואנסים, פליטות פה שלו והתנהגות יותר טבעית. מרכז הערכה שבו בעיקרון התהליך נעשה בדרך נוקשה לא נעימה ומאיימת יקפידו המועמדים להיות על המשמר ולא לנהוג בדרך טבעית להם.
מרכז הערכה כולל הן התייחסות לביצוע משימות אישיות וקבוצתיות, הן התייחסות לרושם שמייצר המועמד הן התייחסות לשפת הגוף שלו. המלצה למועמדים להגיע למרכז הערכה אחרי שקצת קראו וחקרו אודות החברה תחום העיסוק והשוק בו היא פועלת, חשוב לפעול בדרך מנומסת, לכבד אנשים מסוגים שונים, לגלות עניין וערנות לנעשה במרכז הערכה ולנסות להיות ערני לנושאים של שפת הגוף. מועמד המכין נאום מרגש על המוטיבציה שלו להשתלב בחברה אך יושב בדרך מרושלת, מתנהל באדישות ולא מחובר לנעשה בתהליך לא ישכנע למרות הנאום המרגש שהוא אכן מעוניין בתפקיד.

תהליך בניית מרכז הערכה

פגישה עם הלקוח – היכרות עם החברה הצרכים והאפיונים המיוחדים ללקוח, מפגש עם בעלי התפקידים כולל מפגש אוריינטציה רצוי במשרדי החברה כדי לאפשר הבנת המנטליות האווירה והניואנסים המיוחדים לחברה, שיחה עם עובד המוערך כעובד טוב ומתאים לתפקיד ובמקביל שיחה עם עובד המוערך ככזה בעל ביצועים פחות טובים לתפקיד.
בניית מרכז הערכה ייעודי ל-10-15 מועמדים הכולל:
– הסבר ראשוני על החברה, פתיח שהוא פתיח מכירה בכדי ליצור מוטיבציה ועניין אצל המועמדים. החברה מחפשת עובדים כאשר היא רוצה לרתום את המועמדים הטובים יותר ולעורר אצל מוטיבציה לבחור בה.
– היכרות של המועמדים – נעשית בדר”כ בזוגות ליצור אווירה נעימה כמו גם לבדוק עד כמה המועמד קשוב ליושב מולו
– משימות אישיות – בכתב ובע”פ, אפשרות גם למועמדים יותר שקטים לקחת חלק ולהביע את עצמם
– משימות קבוצתיות – בדיקת דומיננטיות בקבוצה, חשיבה מגוונת, שיתוף פעולה, סובלנות לאחרים בקבוצה, קבלת השונה, בצד ערנות למשימתיות, לוחות זמנים שהוגדרו ומילוי הוראות.
– משחקי תפקיד מעולם התוכן של המערכת אליה צפויים להצטרף.
– מבחן הבודק אינטגרציה בחשיבה.
– בדיקת יכולת למידה בתנאי לחץ ומענה על שאלות שנבנות מעולם התוכן הרלוונטי
– בדיקה גרפולוגית
– חוות דעת המסכמת את יתרונות המועמד, חסרונותיו, דגשים לקליטה ראשונית ופוטנציאל להמשך הדרך. התייחסות לרמת יושר ודיווח ולבסוף המלצה כללית.
בין הגופים העסקיים המוכרים שנעזרו בשרותנו במהלך השנים ניתן למצוא גם את מוקדי בזק, פלאפון, ביטוח ישיר, דפי זהב, לבנת פורן, ביפר, AIG, איתורית ועוד.

טופס יצירת קשר





    Call Now Button